نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین'سیدمحسن حسینی دیباجی' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بحرین پیشتر به عنوان استان چهاردهم جزو كشور ایران بود اما خیانت شاه منفور باعث جدایی بحرین از ایران شد.

وی با اشاره به انتفاضه بزرگ مردم بحرین علیه ظلم و ستم رژیم آل خلیفه افزود: سران این كشور تدبیری اندیشیده اند كه بحرین را با كشور وهابی عربستان متحد كنند.

وی مبارزه مردم استان 'قطیف' عربستان علیه آل سعود را یادآور شد و گفت: كشوری كه خود در درون در حال فروپاشی است چگونه می خواهد با كشور بحرین متحد شود.

حسینی دیباجی خاطرنشان كرد: در صورتی هم كه این اتفاق نامیمون رخ دهد، دامنه انتفاضه بحرین سراسر كشور عربستان را فراخواهد گرفت و دشمن دیگر توانایی ایستادگی در مقابل مردم انقلابی را نخواهند داشت.

1724/562



:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 1958
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا، 'كامران فراهانی' در نوبت عصر یازدهمین جلسه محاكمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالی در دفاع از كیفرخواست صادر شده علیه 'خ.الف' معاون سابق وزیر صنایع و معادن گفت : متهم مدعی است كه سكه ها و شمش های طلای كشف شده از منزلش را به عنوان هدیه دریافت كرده است.

نماینده دادستان تهران همچنین از كشف پنج سند ملكی به نام متهم و همسرش و 300 میلیون تومان پول در حساب بانكی وی خبر داد و گفت: در این رابطه متهم مدعی است كه این پول را به عنوان قرض از یك شركت خصوصی دریافت كرده است.

فراهانی افزود: در حال حاضر چهار پرونده دیگر با موضوع ارتشا برای معاون سابق وزیر صنایع و معادن مفتوح و در حال رسیدگی است.

نماینده دادستان تهران گفت: آقای 'خ.الف'، معاون سابق وزیر صنایع و معادن برعكس آقای 'م.الف' متهم اصلی پرونده كه با هركس دست می داد، به او رشوه می داد، متهم نیز به هر كس دست می داده از او پولی می گرفته است.

نماینده دادستان تهران در ادامه با بیان اینكه در این جلسه و جلسات قبلی شاهد بودیم كه متهمان سوابق خود را از دوران هشت سال دفاع مقدس بیان می كردند،گفت: این ها سوء استفاده از برخی عناوین است و به طور قطع دشمنان اسلام از این عناوین سو استفاده خواهند كرد.

وی با بیان اینكه‌آقای 'خ.الف' چندین سمت مانند معین صنایع استان خوزستان، رییس دفتر سابق وزیر صنایع و معادن، عضو و هیات مدیره ایمیدرو و مدیرعامل آن بوده است گفت: برای اینكه یك فردی نفوذ داشته باشد همین چند سمت كافی است و چنین شخصی از این پتانسیل برخوردار بوده است تا با رایزنی ها ،‌سهمیه شمش گروه ملی را در ستاد فولاد افزایش دهد.

نماینده دادستان تهران گفت: هیچ قانونی در كشور این اجازه را نداده است كه فردی بتواند بخاطر انجام كار خیر رشوه بگیرد و در جایی از قانون ذكر نشده كه رشوه فقط برای انجام دادن كار غیرقانونی است بلكه می توان رشوه گرفت و كار قانونی انجام داد.

فراهانی همچنین به اظهارات متهم درباره خدماتش در طول سالیان گذشته اشاره كرد و گفت:‌ هر كسی كه مدیر می شود باید خدماتی داشته باشد و نمی توان به خاطر انجام چند خدمت سو استفاده شخصی را لحاظ نكرد.

فراهانی افزود: به عنوان نمونه آقای 'ك' شهردار سابق تهران نیز خدمات بسیاری را انجام داده بود و حتی فهرست خدماتش بسیار طولانی بود و اگر آقای 'ك' درست مجازات می شد بعد ها به عنوان مسوول انتخابات 'ك' به تلویزیون نمی آمد.

نماینده دادستان تهران در ادامه خطاب به قاضی سراج گفت: اگر برای آقای 'خ.الف' معاون سابق وزیر صنایع و معادن مجازات خفیفی در نظر بگیرید مدیون ملت هستید.

وی افزود: بر اساس مطالعات جامعه شناسان و جرم شناسان ،‌ریشه بسیاری از جرایم موجود در سطح جامعه همین تبعیض هاست.

به گفته وی وقتی مامور دولتی یا كسی كه معاون وزیر است خیانت می كند، باید وی را چنان زد كه دیگر بلند نشود و حتی اگر بلند شد ذلیل شود.

وی ادامه داد: وقتی معاون وزیری 900 میلیون تومان رشوه می گیرد دیگر كسی را نمی توان نصیحت كرد كه چرا قانون را رعایت كرد.

فراهانی گفت: آثار مخرب اعمال آقای 'خ.الف' به هیچ وجه پاك نمی شود و در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نوشته خواهد شد.

به گفته فراهانی، وجود برخی قرائن عدیده،مانند اظهارات 'م.الف' ، اظهارات 'م.ش' ، اظهارات 'ع.ر'، گزارش آقای تورگ معاون دادستان تهران، رویه 'م.الف' كه همه جا بی مورد پول خرج نمی كرد و برداشت عرف از نحوه دریافت وجه توسط معاون سابق وزیر صنایع و معادن، سوء شهرت 'خ.الف' بر اساس اظهارات همكاران قبلی وی و عدم اعتراف وی در روزهای نخستین بازجویی مبنی بر گرفتن وجه الرشاء ضمن اینكه متهم را مستحق افساد فی الارض می دانیم، برای وی تقاضای مجازات خار كننده از دادگاه را داریم.‌

وی با بیان اینكه آقای 'خ.الف' همواره پول نقد می گرفته است، گفت: حمل و نقل پول نقد برای یك معاون وزیر كه حسابهای متعدد دارد،‌ غیرقابل توجیه است، مگر حضرت علی اصغر (ع) در خواب به شما گفته بود كه دلار و سكه و ارز بگیرد و یك مجتمع فرهنگی، مذهبی به نام آن حضرت بسازید.

فراهانی ادامه داد: همچنین برخی منابع موثق و غیرموثق به تواتر و مكررا گفته اند كه این آقا از آن حرفه ای هاست و عادت دارد كه از پیمانكاران رشوه بگیرد.

اجتمام**9134 **9140



:: برچسب‌ها: آیفون , مربع , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 1538
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این مراسم، دكتر محمود احمدی نژاد از 16 نفر از اساتید برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی كشور در سال تحصیلی 91-90 تجلیل و لوحی به نشانه تقدیر به آنها اهدا خواهد كرد.

نام شهید دكتر مسعود علی محمدی و شهید دكتر مجید شهریاری از اساتید فیزیك دانشگاه های تهران و شهید بهشتی در صدر فهرست 16 نفره اعضای هیات علمی نمونه كشور قرار گرفته است.

قرار است رییس جمهوری در این مراسم سخنرانی كند.

سیام**1723**9132**1572



:: برچسب‌ها: عکاسی , شهری , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 1834
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

'محمدباقر آقاعلیخانی' روز پنجشنبه در مراسم معرفی برترین های المپیاد ملی فرش ایران در مشهد افزود : قرارداد راه اندازی این مركز منعقد شده و بزود با 52 ورودی در كشور سفارشات دریافت می شود.

وی اظهار داشت: همچنین تلاش می شود در هر استان یك یا دو مجموعه متمركز فرش ایجاد كنیم تا با شبكه غیر متمركز ما مرتبط شده و با این مجموعه ارتباط یافته و سهم خود را در بازار داشته باشیم.

وی در ادامه بیان كرد: باید خلا حوزه تجاری در فرش دستباف ایران را پر كنیم و در این راستا تقویت رویكرد علمی به مقوله فرش تقویت شود.

به گفته وی باید به مرور حوزه های مختلف فرش از حالت سنتی خارج شده و ضمن حفظ اصالت فرش به بحث تجارت آن توجه كنیم.

علیخانی گفت: بدین منظور در پی ایجاد نشاط و فضای رقابتی در جامعه تحصیل كرده های این رشته و انگیزه در میان مردم می باشیم و در این راستا نیازمند اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه نسبت به فرش و اهمیت آن هستیم .

وی اظهار داشت: در واقع یكی از مشكلات جدی ما در بحث فرش عدم آگاهی و آشنایی جامعه با این تولید ارزشمند است و اهمیتی كه باید به آن داده شود وجود ندارد.

وی با بیان اینكه اصلی ترین تولید در كشور فرش است، گفت : باید این محصول را كه زمانی اصلی ترین و نخستین كالای صادراتی كشور بود و امروز در رده یازدهم صادرات كشور قرار گرفته به جایگاه اصلی آن برگردانیم.

رییس مركز ملی فرش ایران ادامه داد : فرش از جمله كالاهایی است كه 80 تا 85 درصد ارزش افزوده دارد در حالی كه ارزش واقعی هیچ محصولی به اندازه این محصول نیست ضمن آنكه اشتغال ایجاد شده از محل آن نیز با كمترین سرمایه گذاری حاصل می شود.

وی بیان كرد: باید تلاش كرد با حمایت از این محصول آن را به جایگاه واقعی خود در كشور و نیز بازارهای بین المللی رساند.

2713/659



:: برچسب‌ها: سفر , ماکرو , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
فراه

فراه از ولایات نسبتا نا امن در غرب افغانستان است

شورشیان مسلح به ساختمان ولایت و فرماندهی پلیس فراه در غرب افغانستان حمله کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شده اند.

مقامات امنیتی در فراه می گویند، در نتیجه این درگیری، هر چهار فرد مهاجم از پا درآمده و دست کم شش مامور پلیس و یک غیرنظامی نیز در این حادثه کشته شده اند.

گزارشها می رساند که این افراد با سلاح سبک و جلیقه های انتحاری مجهز بوده اند.

محمد غوث ملیار، آمر امنیت فراه به بی بی سی گفت که دست کم یازده غیرنظامی در نتیجه این درگیری زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده اند.

این درگیری حوالی ساعات ده قبل از ظهر به وقت محل آغاز شد و مقامات می گویند، درگیری میان پلیس و مهاجمان، حدود چهل و پنج دقیقه ادامه داشته است.

وزارت داخله (کشور) افغانستان گفته است که هیچ یک از مهاجمان موفق به منفجر کردن جلیقه های انتحاری خود نشده و همه توسط نیروهای امنیتی از پا درآمده اند.

محمد اکرم خپلواک، والی فراه در زمان حمله در دفتر کارش حضور داشته، اما مقامات می گویند در این حمله به هیچ مقام دولتی آسیبی نرسیده است.

مسئولان امنیتی گزارش کرده اند که درگیری با کشته شدن تمامی مهاجمان به پایان رسیده و نیروهای امنیتی عملیاتی را برای ردیابی افرادی که این حمله را طراحی کرده بودند، آغاز کرده است.

فراه در غرب افغانستان موقعیت دارد و مرکز این ولایت در سالهای اخیر روی هم رفته آرام بوده است.

اما شماری از ولسوالی های فراه از جمله پرچمن، بالابلوک و بکوا خشونتهایی را تجربه کرده است.

همزمان با حمله شورشیان در فراه، نیروهای امنیتی گزارش کرده اند که حداقل پنج شورشی مسلح را در ولسوالی بالابلوک در جریان یک عملیات نظامی بازداشت کرده اند.



:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر 'نسرین سلطانخواه' روز گذشته در مراسم اهدای هدیه ازدواج نخبگان با اعلام این مطلب افزود: از سوی دیگر نخبگان متاهل از سال جاری هدیه تولد فرزند اول دریافت خواهند كرد كه مبلغ این هدیه به زودی مشخص خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینكه متوسط سطح هوش ایرانیان نسبت به دیگر كشورهای جهان بسیار بالاست،اظهار داشت: دلیل اینكه كشورهای توسعه یافته به جذب دانشمندان و نیروهای نخبه در حال توسعه می پردازند علاوه بر توسعه دانش این است كه با مزدوج شدن نیروهای بااستعداد با افراد بومی خود نسل های بعدی این كشورها نسل های باهوش تری باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان كرد: وظیفه نخبگان تنها بالا بردن سطح علمی وفناوری كشور نیست، بلكه باید نسل های آینده كشور را باهوش تر و با استعدادتر پرورش داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشكیل خانواده را رسیدن به آرامش و كمال دانست و گفت: آرامش درون خانواده یك سرمایه است و برای رسیدن به یك جامعه كم تنش و آرام باید سكون و آرامش در خانواده رسید.

سلطانخواه خاطرنشان كرد: روح ایثار، گذشت و فداكاری در خانواده ها به طور متقابل باید رعایت شود و از این طریق بنیان خانواده ها پایه دار خواهد شد.

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه ای پرگذشت داشته باشیم باید از خانواده ها آغاز كنیم.

علمی**9190**1590



:: برچسب‌ها: باغ وحش , باند , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سرتیپ پاسدار داود غیاثی راد با اعلام این خبر افزود: پیكر این شهدای مطهر از سوم خرداد در خوزستان تشییع و چهاردهم این ماه همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) به تهران می رسد.

وی با بیان اینكه اخبار تكمیلی در این باره به زودی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اعلام می شود تاكید كرد كه این شهدا در قالب كاروان فرزندان روح اله در آغوش روح اله تشییع خواهند شد.

دبیر ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد آزادسازی خرمشهر در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های پیش رو در بزرگداشت سی امین سالگردآزادسازی خرمشهر یادآور شد: بسیجیان، رزمندگان و پیشكسوتان نیروهای مسلح در روزجمعه به هدف بیعت دوباره با آرمان های والای شهیدان و امام راحل و مقام معظم رهبری در ارتفاعات شرقی تهران گرد هم می آیند.

غیاثی راد با اشاره به نامگذاری سال 91 به عنوان سال بزرگداشت زنان شهیده از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گرامی داشت مقام شهیده ناهید كرجو به عنوان نماد مقاومت دختران مسلمان ایرانی توضیح داد: در این مراسم كه از سوی ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد آزادسازی خرمشهر و تیپ آل محمد (ص) در بام تهران (ارتفاعات شمال شرق) و در جوار شریف شهدای گمنام عملیات بیت المقدس برگزار می شود از پیشكسوتان، خانواده های زنان شهیده و رزمندگان گمنام فاتح خرمشهر تجلیل به عمل می آید.

به گفته وی، حجت الاسلام پناهیان سخنران این مراسم بوده و پخش سرودهای دفاع مقدس، رزم نوازی رزم نوازان نیروهای مسلح از دیگر برنامه های این مراسم است.

دبیر ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد آزادسازی خرمشهر در ادامه از نكوداشت یاران و انصار رزمنده سرلشكر شهید محمد بروجردی فرمانده شهید قرارگاه حمزه سید الشهداء خبر داد و تاكید كرد كه این مراسم پس از نماز مغرب و عشاء امشب در پادگان ولیعصر (عج) برپا می شود.

غیاثی راد با یادآوری اینكه شهید بروجردی را می توان فرمانده فرماندهان و از نخستین یاران حماسه ساز امام راحل در قبل و بعد از انقلاب دانست گفت: مجاهدت های این شهید در لبنان و هدایت تیم حفاظت از امام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بنیان گذاری سپاه پاسداران و رشادت های وی در كردستان و كرمانشاه از یاد نخواهد رفت.

وی در ادامه یادآور شد: در مراسم بزرگداشت شهید بروجردی، همرزمان این شهید از استان های كردستان و كرمانشاه به ویژه پیشمرگان مسلمان كرد و هیات رزمندگان اسلام غرب و شمال غرب به همراه فرماندهان عالی رتبه دوران دفاع مقدس به خاطره گویی می پردازند.

خرمشهر در سوم خردادماه سال 1361 در دوران دفاع مقدس در عملیات بیت المقدس از تصاحب نیروهای بعثی عراق خارج و آزاد شد.

فراهنگ**1983**1590



:: برچسب‌ها: عروسی , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
تیتر و عکس صفحه اول اعتماد

تیتر و عکس صفحه اول اعتماد

روزنامه‌های روز پنجشنبه در میان مسایل داخلی بیشتر به نگرانی‌های ناشی از افزایش گرانی در پی اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها توجه کرده‌اند و در میان مسایل بین‌المللی به ماجرایی که از آن به عنوان الحاق بحرین به عربستان سعودی یاد کرده‌اند.

روزنامه مردمسالاری با روتیتر «آخرین گمانه‌زنی‌ها در مورد قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی‌یارانه‌ها» در عنوان اول خود نوشته است «بنزین یارانه‌ای ۵۰۰ تومان، بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان».

روزنامه جهان صنعت با اشاره به «افزایش قیمت برق، آب و بنزین» تیتر زده است «موج گرانی‌ها چشم به راه خرداد‌.‌.‌.» و روزنامه شرق از فروش سکه به قیمت ۱۱هزارتومان وکاهش قیمت دلار خبر داده و در عنوان اول خود نوشته « عقب‌نشینی ارز و طلا».

روزنامه اعتماد با عنوان فرعی «راهپیمایی فردا در تهران و خشم رژیم آل خلیفه از سخنان مقامات ایرانی» در تیتر اول خود نوشته «اعتراض به توطئه بحرین» و روزنامه ابتکار با نقل این خبر که رئیس قوه قضائیه طرح جدید ریاض را یک «بازی خطرناک» خوانده تیتر زده است «واکنش ایران به اتحاد بحرین با عربستان».

روزنامه کیهان در این هنگامه نوشته «انقلابیون پل ارتباطی عربستان با بحرین را مسدود کردند» و در عنوان اول خود نوشته «سنگربندی در خیابان های منامه: کاخ آل خلیفه به محاصره درآمد».

آرمان روابط عمومی در عنوان اول خود به این سخن رییس مجلس توجه کرده که « قانون اساسی نیازمند تغییر است» و در صفحه اول خود تصویری از خداحافظی محسن هاشمی از هیات مدیره متروی تهران را چاپ کرده است.

خط ونشان برای مذاکره کنندگان غربی

روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «چند عکس از مذاکرات بغداد» به قلم محمد ایمانی به مساله مذاکرات هسته ای در بغداد پرداخته است.
آقای ایمانی می نویسد « ماراتن ۹ ساله مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ چهارشنبه هفته آینده به ایستگاه بغداد می رسد. طبیعتا هر چه به روز مذاکره نزدیک تر شویم، گمانه زنی ها درباره نتایج این دور از مذاکرات افزایش می یابد.»

سرمقاله نویس کیهان همچنین نوشته است « آنها یک هفته فرصت دارند که خوب در ابعاد و عواقب دو رویکرد بیاندیشند؛ یا در همان بغداد به توافق برسند، یا برای ایستگاه بعدی مذاکرات و فرصت تصمیم گیری بیشتر درباره ادامه مذاکرات توافق کنند، یا اینکه مثل ۱۵ ماه قبل از مذاکرات اسلامبول۲، مذاکره نکنند و به قول اوباما «وراجی» کنند. اوباما اواسط اسفند گذشته در جمع ایپک گفت که «پرگویی درباره تهدید، به نفع ایران است.»

هشدار به رهبران عرب

روزنامه آرمان روابط عمومی یادداشتی دارد با عنوان «حاکمان عرب عبرت بگیرند»به قلم محمد جواد حق شناس.

آقای حق شناس می نویسد «آخرین اقدام حاکمان جزیرة العرب درخصوص الحاق سرزمین تاریخی بحرین به عربستان نشان از آن دارد که گویا تصمیم گیران حوزه سیاست در عربستان براساس تحلیلی نادرست از واقعیات جهان امروز و برآیند قدرت در حوزه خلیج فارس و جایگاه واقعی قدرت مردم در حال پیچیدن نسخه ای هستند که برایشان نوشته شده است و غافل از نتایج مرگبار آن هستند.»

یادداشت نویس آرمان روابط عمومی در پایان می نویسد« شایسته است با زبانی که متکی بر منطق و اعتمادسازی و به دور از فضای ایجادشده توسط دشمنان که کشورهای عرب خلیج فارس را در دامن ایران هراسی انداخته اند و با زبانی مناسب موضوع به ایشان فهمانده شود که ادامه این رفتارها و خودزنی ها منافع هیچ یک از کشورهای منطقه را تامین نمی کند و دود اتفاقات ناشــی از آن نیز قبل از هرکس چشمان شــیوخ منطقه را کور خواهد کرد و بدانند که از جانب ایران هیچ خطری آنان را تهدید نمیکند اما اگر پا را از گلیم خود فراتر بگذارند، لاجرم تداوم این رفتار موجبات برخورد و مقابله را فراهم خواهد کرد که این نیز به نفع هیچکدام از ساکنان شمال وجنوب خلیج فارس نخواهدبود.

تلاش شتاب زده

روزنامه ابتکار هم با عنوان « اتحاد بحرین-عربستان؛ شتابزدگی در تثبیت اشغالگری » به همین مساله پرداخته است.

محمد فرازمند، سفیر سابق ایران در بحرین در این یادداشت می نویسد«ایده اتحاد میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، تلاشی شتابزده از سوی سیاست‌مداران سعودی است برای مقابله با امواج انقلاب‌های عربی که همه کشورهای خاورمیانه از جمله پادشاهی‌های خلیج فارس را تهدید می‌کند. نخستین بار در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در دسامبر سال گذشته میلادی، این ایده توسط سعودی‌ها مطرح شد. آنها ضمن گلایه از سطح همکاری‌های کشورهای شورا، خواستار اتحاد نظام‌های سلطنتی عربی شدند. اکنون گفته می‌شود که در اجلاس این هفته سران شورا در ریاض، اتحاد بحرین و عربستان به عنوان گام نخستین اتحاد شورای همکاری خلیج فارس مورد بحث قرار خواهد گرفت.»

آقای فرازمند همچنین نوشته است «اگر قرار باشد اتحاد بحرین و عربستان گام نخستین برای اتحاد شورای همکاری خلیج فارس باشد، حتما کشورهای دیگر عضو این شورا یعنی قطر، کویت، امارات و عمان نیز در صف مخالفین این ایده قرار خواهند گرفت. علی رغم پیوستگی جغرافیایی و شباهت‌هایی که بین اعضای شورای همکاری وجود دارد، اختلافات بین این کشورها نیز کم نیست. اکثر کشورها با عربستان مسائل مرزی حل نشده دارند؛ امارات، عمان، کویت و قطر از جمله کشورهایی هستند که هنوز بر سر مناطق مرزی خود به حل و فصل نهایی با عربستان نرسیده‌اند. ایده اتحاد وقتی معنا پیدا می‌کند که این کشورها بتوانند از این مسائل عبور کرده و به عنوان پیش‌زمینه اتحاد، بحث تکامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خود را به نتیجه برسانند. هنوز بر سر مسائل کم چالش‌تری مانند پول واحد و اتحاد گمرکی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس اختلافات حل نشده‌ای وجود دارد لذا نباید شانس زیادی برای موفقیت ایده اتحاد بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قائل شد.»

حکایت چهره مردم ایران

روزنامه مردمسالاری یادداشتی دارد با عنوان «دولت دهم و مشکلات مردم» که علیرضا کریمی آن را نوشته و به سخنرانی اخیر محمود احمدی نژاد پرداخته است.

روزنامه مردمسالاری می نویسد « آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی‌های اخیر خود به مسائلی اشاره کرده اند که جای بحث فراوان دارد، اما یک ‌نکته در گفته‌های ایشان بسیار جالب به نظر می‌رسید. آقای رئیس دولت در یکی از سخنرانی‌های خود با ‌اشاره به توفیقات هسته‌ای دولت خود مدعی شد که در دولت قبلی به دلیل آنچه که تحمیلا‌ت هسته‌ای به کشور می‌خواند زمانی که به چهره مردم می‌‌نگریست ناراحتی آنان را از این بابت درک می‌کرد»

آقای کریمی می نویسد « جناب رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود در جمع مردم مشهد ‌بیان نموده اند که “تورم ۶ درصد است که ۲‌درصد آن هم به دلیل تورم جهانی است.” خب، این سوال مطرح ‌است که آیا چهره‌های مردم کشور ما با تورم ۶ درصدی همخوانی دارد؟ »

سرمقاله نویس مردمسالاری در ارزیابی سخنان آقای احمدی نژاد نوشته است « ایشان باید دقت کنند لزوما آنچه که ‌نزدیکان شان از وضع مردم به گوششان می‌رسانند حقیقت نیست.

آقای کریمی می نویسد « بیان جملاتی از سوی رئیس جمهور از قبیل “موفقیت کامل و رسیدن به اهداف مورد نظر در طرح هدفمندی یارانه‌ها”، “به نان ‌شب محتاج نبودن مردم پس از هدفمند شدن یارانه‌ها” و نظایر آن حکایت از آن دارد که دولتمردان از حال مردم خبری ندارند . شاید اگر وضع مردم درک می‌شد ‌امروز دولت به جای متهم کردن دیگران و از توطئه سخن گفتن “علمی‌ترین دولت تاریخ ایران” بصورت ‌علمی راه حلی برای گرانی و تورم می‌اندیشید.

رد مردودی

روزنامه تهران امروز، در یادداشتی با عنوان «تکرار یک تجربه قدیمی»به مساله حذف مردودی از نظام آموزشی پرداخته است.

محمد شریف توانا در این یادداشت می نویسد « حذف مردودی برای نخستین بار در دهه ۳۰ و در زمان وزارت دکتر مهران بر وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد. این طرح برای سه سال و درپایه‌های اول تا سوم ابتدایی اجرایی شد اما موفقیت چندانی از این طرح به دست نیامد و عوارض نامطلوبی را به دنبال داشت،»

آقای توانا در ادامه می نویسد «در سال ۸۸ نیز طرح حذف مردودی از مقطع راهنمایی و سپس دبیرستان مطرح شد. اگرچه گفته می‌شود افت تحصیلی، مردودی و تکرار پایه تحصیلی هزینه زیادی به دستگاه آموزش و پرورش تحمیل می‌کند و موجب ترک تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان می‌شود ولی طرح حذف مردودی برای جلوگیری از ضرر مالی و به جای پرداختن به اصل مشکل و فرستادن دانش‌آموز بدون بنیه علمی و داشتن صلاحیت‌های لازم به پایه‌های بالاتر کاری اشتباه و کمک به ترویج تنبلی و خیانت به آینده علمی کشور است و آن درتوجهی به کیفیت یادگیری نمی‌شود.»

ریزگردهای دولت ساخته

روزنامه شرق، یادداشتی دارد با عنوان «چالش ریزگردها، ساخته دولت‌ها» که محمد درویش نوشته است.

روزنامه شرق می نویسد «در سال های اخیر در ایران، بین‌النهرین، شرق سوریه، جنوب ترکیه، عربستان و عراق، بی‌توجه به ملاحظات بوم‌شناسی، طرح‌های توسعه‌طلبانه‌ای به اجرا درآمد که سبب شده امروز با پدیده ریزگردها مواجه شویم و اینها همه، از عواقب نامیمون طراحی غلط است.»

آقای درویش همچنین می نویسد «باید متناسب با ویژگی‌های سرزمینی با معضل ریزگردها، برخورد کرد، در حالی‌که برعکس آن داریم عمل می‌کنیم و همین سبب شده تا اغلب محیط‌های آبی ایران مرکزی خشک و ناگوار شود و در حال حاضر دریاچه «پریشان»، «ارژن»، «بختگان»، «طشک» و تالاب «گاو خونی» را نیز از دست داده‌ایم.»

این کارشناس محیط زیست در پایان یادداشت خود می نویسد «در پی احداث چاه‌های بیش از رقم هدف‌گذاری شده، یعنی حفر ۲۴‌هزار حلقه چاه غیرمجاز و ۴۰ سد و نیز به علت سکوت ما بزرگ‌ترین دریاچه داخلی کشور را از دست داده‌ایم. خلاصه باید بپذیریم همه کشورهای منطقه سبب تشدید ریزگردها شده‌اند و باید به جای اتهام زنی به یکدیگر، ما و همسایگان بنشینیم و شجاعانه مسوولیت کارهای خود را برعهده بگیریم و اشتباهات را جبران کنیم.»

کارتون روز

روزنامه شرق، علیرضا پاکدل

روزنامه شرق، علیرضا پاکدل



:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , پارک , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش تارنمای این اتحادیه، فینال رقابت های امسال شنبه شب بین دو تیم بایرن مونیخ و چلسی در ورزشگاه آلیانز آره نا شهر مونیخ برگزار می شود.

پروئنكا مدیرمالی شركت'پینهال نوو'است و در این بازی دو هموطنش یعنی'برتینو میراندا' و 'ریكاردو سانتوس' او را همراهی خواهند كرد. داور چهارم هم 'كارلوس ولاسكو كاربالو' از كشور اسپانیا است.

دو كمك داور دیگراین بازی'خورخه سوسا'و'دورته گومز' خواهند بود در حالیكه 'تیاگو تریگو' به عنوان داور ذخیره، تیم داوران فینال لیگ قهرمانان اروپا را تكمیل می كند.

پروئنكای 41 ساله داوری در سطح مسابقات بین المللی را در سال 2003 آغاز كرد و در طول دوران حرفه ای خود تاكنون بیش از 65 مسابقه یوفا را قضاوت كرده است.

او درسال 2004 داور دیدار فینال قهرمانی زیر 19 سال اروپا بود و در سال های 2007 و 2010 فینال جام حذفی پرتغال را داوری كرد. در مسابقات انتخابی یورو 2008 دو بار به عنوان داور انتخاب شد، در رقابت های قهرمانی زیر 21 سال اروپا در سال 2009 سه بازی را قضاوت كرد و در جریان بازی فینال بین دو تیم آلمان و انگلیس داور چهارم بود.

وی درابتدای مسابقات فصل 2009/10در دسته داوران نخبه یوفا قرار گرفت و در مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان همان فصل برای قضاوت درچهار دیدارانتخاب شد. در فصل بعد نیز در پنج بازی از جمله شكست منچستریونایتد مقابل شالكه در بازی برگشت نیمه نهایی سوت زد.

پروئنكا ازابتدای فصل جاری تاكنون داوری در پنج مسابقه لیگ قهرمانان از جمله بازی اینترمیلان مقابل المپیك مارسی و دو مسابقه لیگ اروپا از جمله بازی رفت شالكه و اتلتیك در یك چهارم نهایی را بر عهده داشته است.

9126/1590



:: برچسب‌ها: اقیانوس , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

حامد کرزی گفت که امیدوار است حمایت های بین‌المللی بتواند به ساختن یک افغانستان قوی کمک کند

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، می گوید کشورش سالانه بیشتر از ۱۹۰ میلیون دلار را برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو از این کشور فراهم خواهد کرد.

خانم مرکل این موضوع را پس از امضای موافقتنامه استراتژیک با حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در برلین پایتخت آلمان اعلام کرد.

صدر اعظم آلمان گفت امضای این موافقتنامه و تعهد مالی در آن نشان می دهد که حمایت آلمان از افغانستان تنها در حرف نیست.

او افزود که "سرنوشت افغانستان به قلب ما نزدیک است".

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان نیز گفت: " امیدواریم این تعهدات به ما کمک کند تا نیروهای امنیتی خود را آموزش دهیم و افغانستان را بهتر و قوی تر بسازیم."

آقای کرزی گفت برآورد می شود که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور به بیشتر از ۴ میلیارد دلار در سال نیاز داشته باشند.

به گفته او افغانستان تنها می تواند ۵۰۰ میلیون دلار از هزینه هایی را که نیروهای امنیتی این کشور به آن نیاز دارند، از محل درآمدهای داخلی خود فراهم کند.

موافقتنامه استراتژیک میان آلمان و افغانستان تنها دو هفته پس از امضای موافقتنامه مهم استراتژیک میان افغانستان و آمریکا به امضا می رسد.

اما در آن موافقتنامه مقدار پولی که آمریکا برای کمک به افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ متعهد خواهد شد، مشخص نشده است.

آلمان ۴۹۰۰ سرباز در افغانستان دارد و پس از آمریکا و بریتانیا سومین کشوری است که بیشترین نیرو را در افغانستان دارند.

رئیس جمهوری افغانستان پس از پایان سفرش به آلمان به آمریکا خواهد رفت تا در کنفرانس سران ناتو در شیکاگو شرکت کند.

موضوع اصلی نشست سران ناتو در شیکاگو که در روزهای ۲۰ و ۲۱ مه برگزار می شود، آینده رابطه افغانستان و ناتو پس از خروج نیروهای این پیمان از افغانستان است.



:: برچسب‌ها: مربع , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()