نوشته شده توسط : brezzers

فلسطینیان و مجامع بین المللی از زندانیان اعتصابی حمایت گسترده کرده بودند

به دنبال میانجیگری مصر، زندانیان فلسطینی که در زندان های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده بودند، موافقت کردند که به اعتصابشان پایان دهند.

هنوز جزئیات این توافق منتشر نشده است، اما به نقل از یکی از مقامات فلسطینی گفته شده که اسرائیل با درخواست های زندانیان اعتصابی موافقت کرده است.

مقامات اسرائیلی تاکنون درباره توافق به دست آمده اظهار نظری نکرده اند.

براساس گزارش های دریافتی این توافق روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ( ۱۴ مه) ودر پی چندین ساعت گفتگو بین مقامات زندان اسرائیل و گروهی از فلسطینیان زندانی در زندان اشکلون بدست آمده است.

بیش از ۱۵۰۰ زندانی فلسطینی در اعتراض به حبس های انفرادی و تقاضا برای پایان بازداشت های بدون محاکمه و بهبود شرایط رفاهی زندان ها ازاواسط ماه گذشته میلادی دست به اعتصاب زده بودند.

گفته شده بود که وضعیت جسمانی بعضی از این زندانیان بسیار وخیم است.

اسرائیل گفته بود که اکثر این زندانیان عضو گروههایی مانند حماس یا جهاد اسلامی هستند، و برخلاف تصور عمومی بی گناه نیستند.

اعتصاب غذای این زندانیان توجه محافل بین المللی را به خود جلب کرده بود و در همین رابطه اتحادیه اروپا و سازمان ملل نسبت به وضعیت سلامت این زندانیان به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.

این اعتصاب غذا همچنین با حمایت گسترده فلسطینیان روبرو شده بود و در همین رابطه هزاران فلسطینی در نوار غزه و نواحی اشغالی کرانه باختری، دست به راهپیمایی‌هایی زدند. .



:: برچسب‌ها: پرندگان , عکس , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، در این دیدار طرفین علاوه بر روابط دوجانبه از جمله تبادل هیات های سیاسی و اقتصادی و برگزاری كمیسیون مشترك فیمابین در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر كردند .

امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به تحولات سیاسی منطقه دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با فشارهای غرب و آمریكا علیه ایران را تشریح و به حق جمهوری اسلامی ایران در برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای تاكید كرد.

وی در این سفر حامل پیام دعوت 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری ایران از رییس جمهوری آفریقای جنوبی جهت شركت در اجلاس سران عدم تعهد در تهران است.

این اجلاس قرار است شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار شود.

1536**1368**



:: برچسب‌ها: عکس , روش , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers


:: برچسب‌ها: زمستان , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، آیت الله سلیمانی دوشنبه شب در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) كسانی را كه سرمایه گذاری اقتصادی انجام می دادند تكریم می كردند و این كارشان را جهاد مالی می دانستند.

عضو خبرگان رهبری بیان كرد: خیران مدرسه ساز با ساخت مدرسه و انجام كارهای خیر و نیكو نه تنها توشه بزرگی برای آخرت خود ذخیره می كنند، بلكه از بركات فراوان خداوندی در زندگی دنیوی بهره مند می شوند.

وی افزود: ساخت مدرسه، مراكز بهداشتی - درمانی و مسجد از كارهای بسیار نیكو و شایسته و لیاقتی است كه خداوند نصیب بندگان خیر و نیكوكار كرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و كرمان گفت: افراد مومن و نیكوكار كارهای مهمی را كه انجام می دهند كمترین كار می دانند و بسیاری از خیران به صورت گمنام اقدام به ساخت مدرسه می كنند و حتی حاضر نیستند كه نامی از آنان ذكر شود.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: عموم مردم و مسوولان جامعه باید از خیران مدرسه ساز تقدیر كنند و قدر خدمات خالصانه آنان را بدانند و كار نیك و خداپسندانه شان را ارج نهند.

وی افزود: هر كس وارد مكانی می شود كه آن را فردی خیر و نیكوكار ساخته است، وظیفه دارد از این حركت و اقدام شایسته به نیكی یاد كند و آن را مورد تقدیر قرار دهد.

امام جمعه زاهدان بیان كرد: دانش آموزان وظیفه دارند با تلاش مضاعف برای كسب علم و دانش به كار نیك خیران مدرسه ساز پاسخ دهند، زیرا خیران مدرسه ساز به امید اینكه كودكان، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی با فراگیری علم و دانش، آینده درخشانی برای كشور عزیزمان رقم زنند، اقدام به ساخت مدرسه می كنند.

'رضا حافظی' رییس جامعه خیرین مدرسه ساز كشور نیز در این جشنواره گفت: جامعه خیران مدرسه ساز سراسر كشور با 400هزار نفر عضو تنها در سال 89 افزون بر یك هزار و 84 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه اهدا كردند.

حافظی بیان كرد: انجمن خیرین مدرسه ساز كشور كه 15 سال پیش توسط تعداد انگشت شماری از خیران در جوار بارگاه ملكوتی امام هشتم (ع) پایه گذاری شد، امروز مفتخر به داشتن بیش از 400 هزار نفر عضو است.

وی افزود: تلاش، جدیت و كمك های بی شائبه خیران مدرسه ساز سبب شد كه مدارس چهار شیفته كشور امروز یك شیفته شود و در سراسر كشور به ویژه مناطق محروم مدرسه های زیادی ساخته شده است.

رییس جامعه خیران مدرسه ساز كشور اظهار داشت: هر سال بر مقدار كمك های خیران برای مدرسه سازی رو به فزونی رفت و از 16 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان در سال 80 و سال بعد از آن به 120 میلیارد تومان رسید.

وی اضافه كرد: در حالی در سال 88 میزان اعتبارات تخصیصی دولت در این بخش 386 میلیارد تومان بود، كمك خیران به 740 میلیارد تومان رسید و در سال 89 نیز دولت 500 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد، اما خیران مدرسه ساز یك هزار و 84 میلیارد تومان كمك برای این كار خیر و خداپسندانه اهدا كردند.

حافظی با بیان خاطره ای گفت: مادر جوان 24 ساله روستایی از استان فارس كه فرزندش را در حادثه ساقط شدن هواپیمای جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریكایی در خلیج فارس از دست داده بود، اعلام كرد كه خون بهای فرزندم را برای ساخت مدرسه هزینه كنید و وقتی مدرسه ساخته شد در مصاحبه ای اظهار داشت اگر تنها فرزندم در آن حادثه به شهادت رسید امروز 120 فرزند دارم كه در این مدرسه تحصیل می كنند.

رییس جامعه خیران مدرسه ساز كشور بیان كرد: جشنواره خیران مدرسه ساز كشور از 20اردیبهشت ماه جاری از عسلویه آغاز شد و تا 18 خرداد ماه در 550 شهرستان كشور برگزار می شود.

در این جشنواره شماری از خیران مدرسه ساز به بیان خاطرات شیرینی از زمان ساخت و بهره برداری مدارس پرداختند.

چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان با حضور استاندار، فرمانداران شهرستان ها زاهدان، هیرمند و زهك، رییس جامعه خیرین مدرسه ساز كشور، مسوولان و اعضای انجمن های خیرین مدرسه ساز برخی شهرستان های سیستان و بلوچستان و مدیران آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در مجتمع تفریحی آموزشی فاطمه الزهرا(س) زاهدان برگزار شد. ك/2

653**1368**



:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

شبكه های لرزه نگاری وابسته به مركز لرزه نگاری كشوری مؤسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران بامداد سه شنبه با تایید این خبر افزود: این زلزله در ساعت 44 دقیقه و 58 ثانیه بامداد سه شنبه به بزرگی 3 ممیز 7 دهم درجه در مقیاس امواج درونی (ریشتر) به وقوع پیوست.

این زلزله به عرض شمالی : 91/26 و طول شرقی: 92/53 مرز استان های هرمزگان و فارس را لرزاند.

از تلفات و خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

1532**1368**



:: برچسب‌ها: تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers
کاریکاتور احمد لطفی

محمد شکرایه به دلیل کشیدن این کاریکاتور به شلاق محکوم شد

احمد لطفی، نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس ایران امروز ۲۵ اردیبهشت‌ماه شکایتش را از کاریکاتوریست هفته‌نامه امیر باز پس گرفت.

در پی انتشار کاریکاتور این نماینده مجلس توسط محمد شکرایه در هفته نامه امیر، دادگاه این کاریکاتوریست را به تحمل ۲۵ ضربه شلاق محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای لطفی امروز اعلام کرد: "پیرو شکایت اینجانب از هفته‌نامه امیر به دلیل امور ناروایی که در این نشریه به بنده نسبت داده شده بود، دادگاه کاریکاتوریست این هفته‌نامه را به تحمل ۲۵ ضربه شلاق محکوم کرده است، چون هدف بنده نفی روش‌های غیراخلاقی در نسبت دادن امور ناروا بوده است نه انتشار کاریکاتور، بدین وسیله شکایت خود را نسبت به این هنرمند پس می‌گیرم."

اعلام حکم شلاق این کاریکاتوریست واکنش‌های بسیاری در پی داشت.

مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر خانه کاریکاتور ایران در گفتگو با خبرگزاری ایلنا صدور چنین حکمی برای کاریکاتوریست اراکی را "متاثرکننده" خواند و از قوه قضاییه این کشور خواست تا در این باره مداخله کند.

سازمان عفو بین الملل نیز از صدور حکم شلاق برای یک کاریکاتوریست در ایران به عنوان اقدام تازه حکومت این کشور برای حمله به آزادی بیان نام برده بود.

این سازمان مدافع حقوق بشر با محکوم کردن حکم صادر شده برای محمود شکرائیه، مجازات او را "وحشیانه" دانسته بود.

کاریکاتوریست‌های ایرانی هم واکنش گسترده‌ای به این حکم نشان دادند، مانا نیستانی، کاریکاتوریست ایرانی از همکاران خود خواست که در اعتراض به این حکم، هر کاریکاتوریست، کاریکاتوری از آقای آشتیانی به تصویر بکشد.

همچنین در ادامه واکنش‌ها ۱۲۱ روزنامه نگار ایرانی در نامه ای خطاب به روسای قوه مقننه و قضاییه با اشاره به زندانی بودن روزنامه نگاران ایرانی و حکم شلاق این کاریکاتوریست اعلام کردند خواهان حفظ "حرمت قلم" هستند.

در بخشی از این نامه آمده بود: "اگر متهم اول پرونده کهریزک که به گفته بالاترین مقام جمهوری اسلامی، آبروی نظام را در خطر قرار داده، مستحق ارتقا مقام است، با کدام استدلال کاریکاتوریستی تنها به جرم کشیدن چند خط بر روی کاغذ، باید محکوم به تحمل ۲۵ ضربه شلاق شود؟"



:: برچسب‌ها: خام , عکس ها , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

از نگاه دولت سفرهای استانی فرصتی است تا در كمترین زمان ممكن راه های ارتباط و دسترسی مردم به مدیران ارشد و تصمیم گیر كشور فراهم شود واهداف متعالی مردم این مرز و بوم برای رشد و توسعه در جریان آن تحقق یابد.

بازخوانی گزیده هایی از سخنان دكتر محمود احمدی نژاد، بانی و مجری اصلی سفرهای استانی، دراین زمینه، حاكی از ایده اصلی دولت - كار و تلاش بی وقفه - برای توسعه و آبادانی كشور، حتی در دور افتاده ترین نقاط آن است. این رویكرد در شش محور ذیل قابل طرح است:

** ارتباط مستقیم با مردم و حضور در استانها

----------------------------------------------------------

‌-...دولت در قالب سفرهای استانی و دیدارهای چهره به چهره تلاش كرد ارتباط و تعامل نزدیكی با اقشار مختلف مردم داشته باشد، چرا كه معتقد است مشاركت مردم در اداره كشور تنها رای دادن در انتخابات نیست بلكه تك‌ تك مردم باید در طرح‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاست و مسائل اجتماعی مشاركت داشته باشند.( در دیدار با مردم تهران1/10/90)

-...دسترسي مردم به مسئولین ارشد كشور بسیار سخت است. دولت مصمم است كه این وضعیت را اصلاح كند و یكي از مهم ترین كارها در اصلاح این وضعیت، سفرهاي استاني است.(مصاحبه با واحد مركزي خبر1/9/84 )

-...سفر استانی زمینه ای برای دریافت مشكلات و شرایط محیطي به طور مستقیم از محل و از طرف مردم است. ( سفر استان خراسان جنوبي20/8/84)

-... وقتي با بدنه مردم ارتباط برقرار مي كنیم، مردم آثار تصمیمات دولت را به روشني و مستقیماً به دولت منعكس مي كنند و این باعث مي شود كه ما در تصمیم گیریها تجدید نظر بكنیم و روند تصمیم گیریها را اصلاح بكنیم.( مصاحبه با خبرنگاران درپایان سفر به استان خراسان جنوبي20/8/84)

-...دریافت اطلاعات راجع به عملكرد سازمان اداري به طور مستقیم از طرف مردم است. ما گزارشهایي كه از عملكرد سازمانها داریم، باز از طریق درون سازماني و سلسله مراتب دروني است كه به طور طبیعي تمام واقعیتها در آن منعكس نیست، اما وقتي با بدنه ملت ارتباط داریم مردم آخرین مسائل، پیچیدگیها و مشكلات درون ساختار اداري را منعكس مي كنند و زمینه اصلاح آن را فراهم مي كنند.( در سفر استان خراسان جنوبي20/8/84)

-...اطمینان بخشي و ایجاد امنیت خاطر در بین مردم و سلامت اداري است.وقتي مردم مطمئن هستند كه با كمترین زمان و فاصله مي توانند به مدیران ارشد و تصمیم گیر كشور دسترسي پیدا بكنند، مطمئناً زیر بار بعضي تحمیلات خارج از قانون نخواهند رفت و این به سالم سازي محیط اداري و امنیت رواني آحاد جامعه در ارتباط با سازمان اداري كمك مي كند.(اظهارات پایانی سفر استان خراسان جنوبي20/8/84)

-...فعّال سازي سیستم اداري است. همان طور كه مستحضرید، دیوان سالاري اداري امروز ما ساختار بسیار پیچیده اي دارد. این ساختار اولاً تمركزگراست، ثانیاً از خودش به شدت دفاع مي كند و ثالثاً كارآمدي آن بسیار پایین است؛ یعني در چرخه اداري ما بازدهي پایین است.حضور مستقیم در استانها و ارتباط با مردم یك نوع دورزدن و فعال كردن این دیوان سالاري است كه به نظرم یك كار هوشمندانه و علمي است كه با مطالعه دولت شما انتخاب شده است.(در جریان سفر به استان خراسان جنوبي20/8/84)

-...دولت متعلق به همه ملت است. باید همه نقاط كشور حضور دولت را احساس و لمس كنند، چون دولت متعلق به خودشان است. دولت متعلق به ساختمانهاي گرانقیمت مركز كشور نیست. نه اینكه در آنجا نباید كاري انجام بشود. چرا، بالاخره آنجا مركز تصمیم گیري و سیاستگذاري است، اما دولت یعني بخش اجرایي، این باید در متن مردم باشد. (در سفر به استان خراسان جنوبي20/8/84)

-...در همه نقاط كشور دولت باید حضوري زنده، فعّال و مستمر داشته باشد تا همه مردم بتوانند به آن دسترسي داشته باشند. بالاخره این یك سنت شكني است.( سفر استان خراسان جنوبي20/8/84)

-...لازم بود كه این دیوارها برداشته بشود و در درون ساختار اداری كشور تحول و انقلابی به وقوع بپیوندد. تلقی و باور من این بود كه آن نقطة محوری و كلید این تحول، برقراری ارتباط بین نظام تصمیم گیری و اجرایی كشور با متن مردم است؛ ارتباطی كه بسیار تضعیف شده و در بسیاری از جاها قطع شده بود.(دیدار با خبرنگاران18/4/86)

- ...حضور در بین مردم و ارتباط مستمر با بدنه ملت جزء رویكردهاي اصلي و جهت گیریهاي لایتغیر دولت شماست. (در مصاحبه با خبرنگاران د رپایان سفر به استان خراسان جنوبي20/8/84)

** تحقق برنامه ها و اهداف دولت دراستانها

-------------------------------------------------

- ...یكی از كارهای دولت سفرهای استانی و در راستای اجرای عدالت، ایجاد همبستگی، اصلاح تصمیمات دولت و اتخاذ تصمیمات درست برای ساختن كشور است.(سخنرانی در مراسم 22 بهمن22/11/86)

- ...یكی از اهداف سفرهای استانی پیگیری كارهایی است كه باید در هر استان انجام بشود یا در حال انجام است.(مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی20/9/86)

-...هدف دیگر رفع گیرها و مشكلات است و یك بحث دیگر ملاقات با مردم است و باز هم بررسی كارهایی كه باید انجام بشود.(مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی20/9/86)

-...یكی از هدفها ارزیابی وضعیت كنونی و روند حركت استان، هدف دوم ارزیابی نحوه اجرای مصوبات مرحله اول ، هدف سوم پیش بینی كارهایی است كه باید در آینده انجام بشود است و هدف چهارم ملاقات با مردم و مشاهده نزدیك نیازها و كارهایی است كه باید در استان انجام بشود.(مصاحبه بعد از سفر به استان اردبیل1/9/86)

-... هدف دیگر دیدار از نزدیك است. دیدار از نزدیك فواید فراواني دارد. اولاً وقتي كه ما مردم را زیارت مي كنیم، از مردم روحیه، نشاط و توان براي كار مي گیریم. این چهره هاي با نشاط، مؤمن، زحمتكش و پاك براي انسان انرژي، توان و تعهد مي آورد تا بتوانیم بیش از گذشته در خدمت مردم عزیز باشیم.(سخنراني در دیدار با مردم آزاد شهر24/12/84)

-...یكی از هدف ها بررسي از نزدیك مسائل، نیازمندیها و وظایف دولت است. معمولاً گزارشهایي كه از مناطق درباره مشكلات و مسائل از روي كاغذ مي رسد، بر روي كاغذ همه چیز مرتب است، اما وقتي در متن مردم مي آییم، مي بینیم اوضاع به شكل دیگري است.(سخنراني در دیدار با مردم آزاد شهر24/12/84)

** دستاوردهای سفرهای استانی از نگاه رییس جمهوری

------------------------------------------------------------

- شور و نشاطی كه از رابطه بین مردم و دولت حاصل می‌شود از دیگر دستاوردهای سفرهای استانی است ، برای ملت ایران كه همه چیز خود را در صحنه دفاع از آرمان‌های انقلاب به صحنه آورده است، هر چقدر هم كار و تلاش شود، باز هم در مقابل عظمت ملت ایران ناچیز خواهد بود.(دیدار با مردم ورامین30/9/90)

- اصلاح ساختارها و سیستم مدیریتی كشور از دستاورد دیگر سفرهای استانی هیأت دولت است؛ برخی ساختارها پاسخگوی نیازهای مردم نیست و ضرورت دارد برای رفع مشكلات مردم و ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تر به مردم در مسیر اصلاح آنها گام برداشت.(دیدار با مردم ورامین30/9/90)

- ... یكی از ابتكارات مهم دولت نهم سفرهای استانی بود سفرهای استانی اهداف و دستاوردهای فراوانی داشت منفعل كردن دمكراسی سنگین و كم بازده، ارتباط عاطفی و عمیق بین آحاد مردم و خادمان و اشراف بر مسایل كشور بخشی از دستاوردهای این حركت بود.(نخستین نشست رییس جمهوری با اصحاب رسانه در دولت دهم16/6/88)

-…سفرهای استانی دستاوردهای فراوانی دارد. یادمان باشد، دولت متعلق به همه ملت است. دولت تمركزگرای بوروكرات در هم پیچیده نمی تواند كشور را بسازد. دولت باید باز شود. (مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی23/8/85)

- ...یكی از دستاوردهای سفرهای استانی این است كه همه اعضای دولت با نیازمندیها و توانمندیهای همه نقاط كشور آشنا می شوند. این دستاورد خیلی بزرگی است، در مقایسه با عده ای كه كشور را نمی شناسند و برای آن تصمیم بگیرند. ما چقدر تصمیماتی داریم كه به بایگانی سپرده شده است یا با هدفی تصمیم گرفته شده، اما خروجی آن چیز دیگری است و نتیجة عكس‌ داده، چون متناسب با وضعیت كشور نیست. (مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی23/8/85)

- ...دستاورد دوم، عدالت است، بالاخره ما می‌رویم منابع را عادلانه توزیع می‌كنیم و الا كسانی كه نزدیك‌ترند و دسترسی دارند، فشار می‌آورند و منابع را به خود اختصاص می‌دهند. (مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی23/8/85)

-...دستاورد سوم، پیوند عاطفی است. احیای هویت مناطق است. همه جای ایران عزیز است، هر كس در هر جا زندگی می‌كند باید همان جا را دوست داشته باشد و همان جا را آباد كند. اگر بنا باشد كه همه فكر كنند باید در تهران زندگی كنند یا زندگی متعالی فقط در تهران است، چه اتفاقی می‌افتد؟ همه جا عزیز است و در همه جا می‌شود زندگی متعالی داشت. (مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی23/8/85)

-...دستاورد چهارم ایجاد شور و نشاط در مناطق است. دستگاه اجرایی ما، دستگاهی رایانه‌ای با نرم‌افزاری بسیار روان نیست كه در اینجا شاسی آن را بزنیم و تا ته همه كار خود را انجام دهند، مثل دومینو؛ این طور نیست واقعاً. ساختار اداری نیازمند پیگیری، تشویق، نظارت، رفع گره و خیلی جاها نیازمند هل دادن است. در خیلی جاها باید برویم گره‌های اداری و فكری را باز كنیم. خیالات است كه بعضی فكر كنند در تهران قدم بزنند و كشور را اداره كنند؛ نمی‌شود. حتماً شما سؤال خواهید كرد و من توضیح می‌دهم كه چه می‌شود اگر بخواهیم اینجا قدم بزنیم و كشور را اداره كنیم. دولت متعلق به همه مردم است. (مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی23/8/85)

- ...دستاورد پنجم كه به سرعت دارد در دنیا رایج می شود. با خیلی از رؤسای دنیا كه تماس می‌گیریم، می‌گویند به سفر دوره‌ای، یعنی سفر استانی، رفته است. بالاخره همه جای ایران باید با هم ساخته شود، دولت هم باید حضور داشته باشد.(مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی23/8/85)

** نقاط قوت سفرهای استانی

-----------------------------------------

- در این دیدارها طرح‌های گسترده‌ای در زمینه اقتصاد، سیاست، فرهنگ، حوزه‌های پزشكی و درمان مطرح می‌شود كه پس از بررسی‌های فنی در مسیر اجرا قرار می‌گیرد، حتی اگر به نتیجه هم نرسد، همین حس مسئولیت عمومی كه هر كس در هر رشته‌ای فعالیت می‌كند به مسائل كلان كشور نیز توجه دارد، ارزشمند است و این موضوع نیروی عظیمی را برای حل تمامی مشكلات به وجود می‌آورد.(در دیدار با مردم تهران1/10/90)

- فراهم كردن فرصتی برای تجلی اراده مردم و بیان دیدگاههای مردم و به خصوص در دور دوم عمیق تر شدن در مسائل استان، رسیدگی به تك تك پروژه ها و تك تك نیازهاست .(مصاحبه بعد از سفر به استان اردبیل1/9/86)

- ...دولت در عمق مسائل استان وارد می شود و این همان تحقق دولت همگانی است؛ یعنی دولت متعلق به همه جای ایران است؛ یعنی مسائل یك روستا و بخش برای دولت به همان اندازه مهم است كه شهر یا روستای دیگری در نقطه دیگری از كشور.(مصاحبه بعد از سفر به استان اردبیل1/9/86)

- ...سفر دولت به استانها اتفاق بسیار بزرگی بود كه در كشور ما افتاد.در حقیقت توبه و استغفاری از جانب دستگاه دولت و مدیران و مجریان كشور بود.(دیدار با خبرنگاران18/4/86 )

- ...سالهای طولانی و دهه های متوالی در دستگاه دولت به صورت یك عادت درآمده بود كه همه توجهات را اولاً به مركز، از مركز به مجموعه خودش و از مجموعه خودش به خودش و مدیران هم همین سیر را طی كنند، آخرش به خودشان برسند.(دیدار با خبرنگاران18/4/86 )

**نقاط قابل توجه از نگاه بانی و مجری سفرها

------------------------------------------------------

- ... یكی از نقاط ضعفی كه من خودم شخصاً به آن اعتقاد دارم، در ذهن من این بود كه یك فرصت وسیعی پیدا بشود تا خود رئیس جمهور، معاونین و وزرا بتوانند با تك تك مردم گفتگو كنند. نه تك تك همه مردم یك شهرستان. این نشدنی است. ما در یكی دو استان انجام دادیم. دیدیم در دور اول نمی شود این را سازمان داد. ممكن است لازم باشد یك دفعه ده روز در یك استان بمانیم و این ما را از كارهای دیگر كشور باز می دارد و ممكن است آسیب وارد بشود. (دیدار با خبرنگاران18/4/86)

- ...از نقاط ضعف دوم اطلاع رسانی است. واقعاً بخشی از سفرهای استانی ملاقات رئیس جمهور با مردم است. این بخش كوچكی از سفرهاست. 85-90 درصد آن، كارهایی است كه از قبل انجام می شود، من دیده ام، عده ای به من نامه نوشته اند كه شما در این سفرهای استانی كه می روید، اسناد توسعه استانی را نادیده می گیرید. گفتم شما خبر ندارید، اصلاً این اسناد از ماهها قبل مطالعه می شود و بر اساس این اسناد، ما تصمیم می گیریم كه در این استان چه كار كنیم. بر اساس این اسناد است كه به یك استان می رویم و می گوییم كه این استان به لحاظ مالیات سرمایه گذری تا ده سال معاف است. (دیدار با خبرنگاران18/4/86)

** تقویت همكاریها و استفاده از ایده ها و ابتكارات محلی برای توسعه استانها

--------------------------------------------------------------------------------

- ...بدانید سفرهای استانی و تصمیمات دولت با حجم عظیمی از كار مطالعاتی و كارشناسی همراه است. (سخنرانی در مراسم 22 بهمن22/11/86)

- ...در طول دو سال و نیم از عمر دولت، 34 سفر استانی دولت انجام شده است كه در تاریخ ایران و هیچ جای دنیا سابقه نداشته است و هر وزیر و معاون رئیس جمهور غیر از این حداقل سی سفر استانی داشته است و از نزدیك كارها را دنبال كرده است.(سخنرانی در مراسم 22 بهمن22/11/86 )

-...بخش اول كارهای كارشناسی است. گروههای كارشناسی از قبل با حضور مدیران استانی، مدیران دولت، وزرا، معاونین رئیس‌جمهور، كارشناسان، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تشكیل می‌شود. برای هر شهرستان و هر بخش مسائل را مورد بررسی و كارشناسی قرار می‌دهند و فهرستی را برای تصمیم‌گیری آماده می‌كنند. (مصاحبه پس از جلسة هیئت دولت ویژه استان تهران17/7/85)

-...بخش دوم سفرهای شهرستانی است. در سفرهای شهرستانی یكی خود بنده هستم كه خدمت مردم می‌روم و هم می‌شنویم.با خود مردم دیدار عمومی انجام می گیرد، كسانی با نامه و گفتگوی مستقیم مطالب را منتقل می‌كنند.(مصاحبه پس از جلسه هیئت دولت ویژه استان تهران17/7/85)

- ...بخش سوم، سفر وزرا به استان ها است. وزرا می‌روند در هر شهرستان شورای اداری تشكیل می‌شود، بار دیگر آن بحث ها را در شورای اداری مرور می‌كنند، اگر موردی جا افتاده باشد یا باید اضافه بشود یا اگر اصلاح نیاز داشته باشد انجام می‌دهند. همه‌ اینها نهایتاً در جلسه دولت جمع می شوند و ارزیابی مجدد می شود. در این جلسه نمایندگان محترم حضور دارند و در آنجا بحث و تصمیم‌گیری نهایی می‌شود؛ یعنی حالت قانونی و رسمی پیدا می‌كند برای اینكه برود در مسیر اجرا قرار بگیرد.(مصاحبه پس از جلسه هیئت دولت ویژه استان تهران17/7/85)

-... سفرهاي استاني یكي از كارهاي مهم و محوري این دولت است. باور ما این است كه همه جاي كشور، ایران است. همه جا باید با هم آباد بشود، دولت متعلق به همه ملت و وجب به وجب خاك ایران است.(مصاحبه با واحد مركزي خبر1/9/84 )

-...سفر به استانها و تصمیم گیري میداني در محل استان و شهرستان جزء سیاستهاي قطعي و اصولي این دولت است. (در مصاحبه با خبرنگاران درپایان سفر به استان خراسان جنوبي20/8/84)

- ...در سفرهاي استاني اتفاقات مهمي مي افتد. اولاً وزرا مي روند و با همه مسائل استان از نزدیك آشنا مي شوند. كل دولت یك جمع بندي واحد و روشني از مسائل آن منطقه به دست مي آورد. با بدنه مردم ارتباط برقرار مي كند و مردم مشكلات و دیدگاهها و نقطه نظرات را مطرح مي كنند.در متن مردم امیدواري ایجاد مي كند و تصمیمات در همان محل اتخاذ مي شود؛ یعني دولت در آن هفته به آن استان اختصاص دارد. بنابراین متمركز مي شود و همه مسائل استان را جمع بندي مي كند. یك نوع نگاه بلند مدت و نگاه تا چهار سال به استان برایمان كاملاً روشن مي شود. دستگاههاي استاني فعال مي شوند، بدنه وزارتخانه ها فعال مي شوند، چون یك سیستم پیگیري بسیار منظم و جدي هم تعبیه شده است.(مصاحبه با واحد مركزي خبر1/9/84 )

اطلاع**9128**1599



:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'علاالدین بروجردی' عصر دوشنبه در حاشیه نشست 'پیامدهای 64 سال اشغالگری سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی' در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاكراتی پیش از نشست بغداد افزود: در این فاصله نیز با كشورهای ذیربط مذاكراتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینكه مذاكرات بغداد گامی به پیش خواهد بود، تاكید كرد: دیداری كه اعضای كمیسیون امنیت ملی با نخست وزیر سابق فرانسه داشتند، وی نیز تحلیلی خوش بینانه در مورد مذاكرات بغداد ارایه كرد.

بروجردی مذاكرات بغداد را یك زنجیره خواند كه یكی از حلقه‌های هسته‌ای است و اظهار داشت‌: ما همواره در مورد مسائل منطقه و جهان از جمله تروریسم بسته خود را ارایه داده‌ایم كه در این زمینه بحث‌هایی داریم.

وی گفت: هرچه در مذاكرات بغداد مورد توافق ایرانیان قرار گیرد، مجلس نیز آن را خواهد پذیرفت.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به سوالی اقدام دولت عراق برای اخراج منافقین را شجاعانه توصیف كرد.

سیام**9103** 1418



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

حجت الاسلام ابوتراب بهرامی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی افزود: سازمان عقیدتی سیاسی از پایگاههای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است كه نظارت و رعایت شئون اسلامی و ارتقای معنویت از مهمترین ماموریتهای این سازمان به شمار می رود.

وی اضافه كرد: همه افراد با تمام توان برای بهبود اخلاق در جامعه و نزدیك شدن به اخلاق اسلامی در جامعه بكوشند.

وی اظهار كرد: در این میان نیروی انتظامی به دلیل ماموریت های ویژه و مهم ماموران آن در راه مقابله با بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی یكی از مهمترین اركان حفظ اخلاق و شئونات اسلامی به شمار می رود و عقیدتی سیاسی در این راستا بسیار تاثیرگذار است.

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری با تاكید بر هوشیاری و مراقبت تمامی افراد جامعه برای مقابله با هجمه های بی شمار دشمنان در دنیای امروز افزود: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی، كمر همت به مقابله جدی با توسعه ایران اسلامی بسته اند و در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نمی كنند.

حجت الاسلام بهرامی جنگ نرم را یكی از مهمترین موضوعات مورد تاكید دشمنان برای تاثیرگذاری بر مردم ایران دانست و گفت: باید با تمام توان بصیرت خود را افزایش دهیم تا در مقابل تهدیدات نرم استكبار جهانی مصون مانده و آنها را شكست دهیم.

وی با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در آذربایجان غربی برای مقابله با جنگ نرم، نیروی انتظامی این استان را نهادی تاثیرگذار در این خصوص دانست و خواستار تداوم روزافزون این تلاشها شد.

در این آیین حجت الاسلام موحدیان به عنوان رییس جدید عقیدتی سیاسی انتظامی آذربایجان غربی معرفی و از خدمات حجت الاسلام غلامی قدردانی شد.

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر فضای حاكم بر نیروی انتظامی، فضایی اسلامی و انقلابی است و این امر مورد تایید و تاكید بسیاری از مردم و صاحبنظران نیز هست.

وی پوشش مناسب اسلامی را از مولفه های اساسی خانواده های كاركنان ناجا برشمرد و اضافه كرد: این حاكمیت اسلامی موجب شده است كاركنان نیروی انتظامی با تمام توان در راه اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه نیز كوشا باشند.

وی اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و اعتقادی برای كاركنان و خانواده های ناجا را از رئوس برنامه های عقیدتی سیاسی ناجا در سالهای اخیر ذكر كرد و گفت: گسترش فرهنگ نماز، اجرای مستمر جلسات آموزشی بصیرت و اجرای برنامه های مختلف قرآنی در بین كاركنان و خانواده ها از جمله اقداماتی است كه در راستای اعتلای فرهنگی خانواده ناجا در این سالها انجام شده است.

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به برنامه های ویژه این سازمان برای مراكز آموزشی ناجا اظهار كرد: مراكز آموزش سربازی، آموزشگاههای تخصصی ویژه درجه داری و افسری و دانشگاه نیروی انتظامی پایگاههایی هستند كه بیشترین تمركز سازمان عقیدتی سیاسی برای اجرای برنامه های فرهنگی بر روی آنها متمركز شده است.

حجت الاسلام بهرامی سازمان عقیدتی سیاسی را سازمانی فرهنگی دانست و افزود: مسوولیت تعلیم و تربیت و ارتقای بینش سیاسی اجتماعی كاركنان در قالب مراسم ویژه، سخنرانی، چاپ و انتشار نشریات و مجلات مختلف و مسابقات ورزشی بر عهده این سازمان است كه اهتمام ویژه ای نیز در این خصوص انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی پنج ساله این سازمان بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار كرد: در این راستا دو برنامه ویژه با محوریت خانواده ها و بازنشستگان طراحی شده كه در این راستا اقدامات خوبی نیز تدوین و اجرا خواهد شد.

8136/581/245



:: برچسب‌ها: عکس , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، محمد عباسی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود : این حق وزارت ورزش است كه وضعیت استقلال و پرسپولیس را بررسی كند و اگر نیاز به تغییر باشد، این كار را انجام دهد.

وی ادامه داد: كمیته ای در حال بررسی وضعیت این دو تیم است و در زمان برگزاری مسابقات موافق با اعلام این مسایل نبودم زیرا قصد تضعیف روحیه را نداشتم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای بهتر شدن دو باشگاه ممكن است تصمیماتی را اتخاذ كنیم اما هنوز هیچ نتیجه ای به مااعلام نشده است.

وی در خصوص اینكه كنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام كرده بانوان باید در مسابقات نوجوانان در تهران حضور داشته باشند، تصریح كرد: از این مساله خبری ندارم و در قوانین هم بایدی وجود ندارد، گفته شده كه خانم ها می توانند حضور پیدا كنند.

وی در خصوص میزان پاداش مدال آوران اظهار داشت: پنجشنبه این هفته قرار است به همراه رییس جمهور پاداش مدال آوران در سال های گذشته را پرداخت كنیم.

ورزشی**1590**



:: برچسب‌ها: خانه , عروسی , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 | نظرات ()